מודל 3 השאלות – איך מחליטים אם לייצר מוצר חדש?

דנה מתבוננת בפתקי משימות

לפעמים אנחנו קמים בבוקר עם רעיון חדש למוצר. נשמע טוב, אולי אפילו מרגש,  אבל לא ברור אם הוא באמת מתאים לאסטרטגיה של העסק, ואם כדאי להשקיע בו.

כדי לא להישאר רק בתחושת בטן, אני משתמשת במודל פשוט: 3 השאלות ליצירת מוצר.
זה מודל שעוזר לי וללקוחות שלי לקבל החלטה ברורה,  מתי נכון לפתח מוצר חדש, ומתי עדיף לשחרר את הרעיון.

בגדול, יש שלוש סיבות מרכזיות לייצר מוצר חדש:

  1. כסף
    האם המוצר מכניס מספיק כסף ביחס להשקעה? כלומר – רווחי, משתלם, ומצדיק את הזמן והמשאבים שנשקיע בו. לפעמים מוצר קטן יחסית הוא זה שמייצר תזרים קבוע או מייצב אותנו כלכלית, גם אם הוא לא “הדבר הגדול הבא”.
  2. מיתוג ומוניטין
    יש מוצרים שלאו דווקא נועדו לייצר רווח גדול, אלא להעמיק את המותג. מוצר כזה יכול למקם אותנו גבוה יותר בעיני הקהל, לחדד את המיצוב שלנו, או להביא אותנו לרמה מקצועית חדשה. לדוגמה, סדנה חד־פעמית או הרצאה לארגון גדול יכולה לפתוח דלתות, להגדיל חשיפה ולהשאיר רושם לטווח ארוך.
  3. תשוקה
    יש מוצרים שנולדים פשוט כי אנחנו רוצים. כי אנחנו אוהבים. כי זה חלום קטן שלא בא לנו לוותר עליו. גם זו סיבה מצוינת לייצר מוצר – כל עוד אנחנו מודעים לכך ולא מצפים ממנו להיות “מכונת כסף”. לפעמים דווקא מהמוצרים שנוצרו מתוך תשוקה צומחים הרעיונות הכי חדשניים והחיבורים הכי מיוחדים.

דרך המודל הזה, למשל, החלטתי למתג את מוצרי הנייר שלי, לפתח הרצאה על יציאה לעצמאות, ואפילו לפתוח את קבוצת הפייסבוק של הכוורת.
כל אחת מהבחירות האלו נבחנה לפי שלושת הפרמטרים: כסף, מיתוג ותשוקה, והן אפשרו לי להתקדם בצורה מדויקת יותר.

אז בפעם הבאה שיש לכם רעיון למוצר חדש, תשאלו את עצמכם:
האם הוא נותן מענה לפחות לאחד מהשלושה-  כסף, מיתוג, או תשוקה?
אם כן, שווה לחשוב עליו ברצינות.
אם לא,  אולי הגיע הזמן לשחרר.

אודות דנה שורמן

דנה שורמן

נעים להכיר! אני דנה,
מחברת בין אנשים ותהליכים ליצירת תשתית חזקה והצלחה עסקית.

כמו כולנו, אני הרבה דברים בעולם… אבל אם תשאלו אותי מה אני עושה –
אני מרכיבה פאזלים.

איפה אפשר למצוא אותי

הרשמו לניוזלטר

מה עוד מעניין פה

לידיעתך, אתר זה משתמש בקובצי Cookies בין השאר לצורך שיפור חוויית המשתמש, ניתוח ביצועים, והתאמת תכנים ופרסומות.
המשך הגלישה באתר מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookies בהתאם למדיניות הפרטיות. למידע נוסף ראו את מדיניות הפרטיות שלנו