ואם לא בא לי?
יש תקופות בעסק שהמעברים בין עבודה לשגרה מרגישים חדים.
לפעמים זה קורה אחרי עומס גדול, אפילו עומס טוב של דברים חדשים, לפעמים בתקופות של חגים, חוסר שגרה, או פשוט ימים שבהם אין כוח או מוטיבציה. וזה בסדר.
מצד אחד יש בנו רצון לרוץ קדימה, אבל האמת שלא תמיד יש לנו כוח או מוטיבציה, ולפעמים, בתחושה אין לנו זמן.
זה לא אומר שאין מה לעשות.
להפך, גם צעדים קטנים יכולים לשמור אותנו בתנועה.
בתקופות עמוסות שלי, אני מקדישה בכל יום חצי שעה בלבד לעבודה על העסק.
כמו קסם, גם הפעולות הקטנות מצטברות למשמעותיות ומשאירות אותי בתנועה.
אני לא אשמור את זה לעצמי, כמובן 🙂
ריכזתי כאן רשימה ארוכה של דברים קטנים שאפשר לעשות בעסק- גם כשאין הרבה זמן או כוח.
כל משימה לוקחת פחות מחצי שעה, ואלו שדורשות יותר- פירקתי לחלקים קטנים, לפעמים אפילו על פני כמה ימים.
הרשימה הזו נכונה לתקופות עמוסות, חסרות שגרה או רגעי חוסר מוטיבציה.
כדאי לשמור אותה ולחזור אליה כשצריך.
שנתחיל?
לקוחות, קשרים ושיתופי פעולה (וכמובן, קפה)
- לפנות ללקוחות לקבלת המלצות עבור גוגל
- לפנות ללקוחות לקבל המלצות עבור הרשתות
- לעבור על רשימת פניות/ לידים מהווטסאפ לרשום למי מהם אני צריכה לחזור
- לפנות ל 2-3 אנשים כאלו בווטסאפ
- לרשום 3 שמות של אנשים שהייתי רוצה לשתף איתם פעולה השנה.
- לפנות ל 2-3 אנשים שכבר סימנתי לי ולקבוע פגישת קפה.
- להוסיף 2 המלצות באתר שלי
נראות, שיווק ורשתות
- לעדכן ביוגרפיה באינסטגרם / לינקדאין / פייסבוק.
- לוודא שכל הלינקים באתר וברשתות עובדים.
- להעלות סרטונים ישנים ל- trial Reels באינסטוש
- לסדר את ה- Highlights באינסטוש
- להעלות לסטורי המלצות שיש לי בטלפון מלקוחות
- להעלות לסטורי רילס ישן שרלוונטי גם עכשיו
- להוסיף תמונה עדכנית לאתר או לפרופיל.
- לבחור פוסט ישן שעבד טוב ולפרסם אותו מחדש.
- לכתוב 3 רעיונות לפוסטים שיווקיים קצרים.
- לבדוק שהאימייל החתום שלי כולל פרטי קשר עדכניים.
- להכין רשימה של קבוצות פייסבוק/קהילות שבהן כדאי לי להיות פעילה, להצטרף לשתיים מהן.
- להכין רילס אחד ולשמור או לתזמן
- להכין פורמט מצגת מקנבה כדי שתשמש אותי מעתה והלאה
כספים
- לחדש מינוי לתוכנה שאני באמת משתמשת בה.
- לבטל מינוי שאני לא משתמשת בו
- לבדוק האם אני מגישה את כל ההוצאות שלי או שיש משה שאני מפספסת וחבל
- לקבוע ביומן תזכורת חודשית לבדיקה כספית קצרה.
- להתקשר לבנק ולבדוק את העמלות שלי
למידה
- לקרוא מאמר אחד או בלוג או ניוזלטר של מישהו ששמרתי כבר מלא זמן.
- להתחיל רשימת נושאים לניוזלטר/בלוג.
- להכין רשימה של שאלות שחוזרות על עצמן אצל לקוחות, כבסיס לפוסטים.
- לעבור על ספר/קורס ישן ולרשום ממנו רעיונות רלוונטיים לעכשיו.
- לעשות מנוי לבינה מלאכותית,
- לעדכן את הבינה עם חומרים ולשאול שאלות כדי שהיא תלמד אותי תשרת אותי באופן יעיל ביום שאצטרך.
ניהול וסדר
- לנקות את תיבת המייל מ-20 הודעות ישנות.
- לעשות סדר בדרייב/מחשב, למחוק או למיין.
- להכין תבנית קבועה להצעת מחיר.
- לבדוק שהיומן מסודר לשלושה שבועות קדימה.
- לסדר תמונות בתיקיות
אז מה עכשיו?
לא צריך לעשות הכול.
להפך, הרעיון הוא לבחור בכל פעם דבר אחד קטן, כזה שמרגיש אפשרי כרגע. כי בסוף, העסק שלנו לא גדל בקפיצות חדות, הוא נבנה מצעדים קטנים שמצטברים.
הצעד הזה, גם אם הוא קטן מאוד, יחזיר את התנועה.